sâmbătă, 23 octombrie 2010

Toate au un inceput


Bun venit pe blog-ul meu ! :) Un lucru inedit pentru mine sa am un blog, pentru ca un blog presupune sa scri cate ceva, iar eu nu ma pricep la cuvinte, vedeti... cu numerele este mai simplu pt ca au o ordine, in schimb cuvintele...  Dar l-am facut. L-am facut cu speranta ca cineva va intra si va citi ce am scris. Asa ca hai sa vorbim despre speranta. Pentru inceput sa vedem ce e speranta? Hmm ar pute fi doar un nume :)))) Nuu, sa zicem asa:  visez la ceva si sper ca intr-o zi sa se indeplineasca acel vis. Deci, speranta este o dorinta privita cu teama, cu neincredere? Fiecare om are o speranta, nu poate fi demonstrat dar e o certitudine. Cum la fel, fiecare om si-a pierdut macar o data speranta. Speram atunci cand nu avem certitudinea unui lucru si e ciudat ca desi  speranta nu este un sentiment totusi suferim (sau cel putin suntem dezamagiti) atunci cand pierdem acea speranta. "Ba eu sper nu am nimic de pierdut" si "Speranta moare ultima" ar putea fi raspunsul la intrebarea "de ce speram ?". Un raspuns bun, dar eu intreb altfel: Am putea sa nu speram ? Putem controla speranta? Cum ar arata un om fara speranta? Cum ar fi lumea daca nimeni nu ar mai spera? si Tu, tu de ce speri ?

12 comentarii:

  1. hmm...interesante intrebari! "speranta moare ultima" si cand moare, cred ca se poate spune ca odata cu ea moare si sufletul. dar iti pun eu o intrebare interesanta: se mai poaten salva si ultima speranta moarta? si cum se poate? (pt ca se poate, si exista doar un raspuns...exista o putere salvatoare)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da se poate. Credinta in Dumnezeu te poate salva. El iti poate aduce inapoi aceea speranta moarta.

    RăspundețiȘtergere
  3. asa este! prin sangele lui Isus Hristos totul se schimba.... si si am ajuns la o concluzie! cand Isus intra in ecuatia vietii tale, dupa egal urmeaza omeneste imposibil!Slava Lui.gbu

    RăspundețiȘtergere
  4. "Cum ar arata un om fara speranta? " mi-l imaginez, si nu-mi place ce vad, un om nu are prea multe daca si-a pierdut speranta.Speranta te face sa crezi in tine si sa treci si peste greutati, speranta vine odata cu Dumnezeu, doar El ne poate da speranta.
    frumos scris !
    ziceai ca nu te pricepi, dar uite ca totusi ai scris,

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc! asa e doar El ne poate da speranta

    RăspundețiȘtergere
  6. speranta e acea lucire de la capatul tunelului, de care ne agatam ca scaiul de lana. datorita ei putem trece peste greutati... ea e un fel de autosugestie care ne impune sa speram la mai bine, oricat de greu ne-ar fi in momentul de fata.
    pentru cineva care cocheteaza cu numerel, dar mai putin cu cuvintele, ai avut un inceput promitator.
    filozofica tema are postul tau ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc, da cred ca da de gandit :)

    RăspundețiȘtergere
  8. cu credinta in Dumnezeu le poti face pe toate in viata ..in primul rand treb . sa crezi in tine ...

    RăspundețiȘtergere
  9. “Uneori e mai folositor să-ţi pierzi speranţa decât să-ţi pierzi vremea sperând.”

    “Probabil că aşa şi este. Sau nu. Fiecare are libertate de interpretare în priviinţa acestui subiect. Unii vor crede că cel mai potrivit lucru este să speri într-un miracol, să te agăţi de orice fir care te poate susţine, care te poate ajuta să-ţi indeplineşti scopul, sau să renunţi şi să te reorentezi pe alte orizonturi.

    Vorbind la modul general, în opinia mea, cel mai bine este să păstrezi un gram de speranţă, cât de mic ar fi el, pentru că nu se ştie ce se poate întâmpla peste o săptămână, o lună, un an.

    Nădejdea a fost lucrul care ne-a călăuzit până acum. Încă din timpurile vechi, de când îmi povestea bunica, îmi vorbea despre nădejde ca despre un lucru care şi l-ar dori cu cea mai mare ardoare să se împlinească. Spus din suflet, cu valoare. Nu, doar cuvinte.

    Dacă-mi aduc bine aminte, în filmele de război, când o armată mai mică trebuia să înfrunte o armată mai mare, forţele binele contra forţelor răului, toti se agăţau de speranţă, oricât de subţire ar fi fost acel fir. După cum zice proverbul, “speranţa moare ultima”, da, sunt de accord. Dar moare. De ce să aştepţi inevitabilul şi să te consumi pentru ceva ce este foarte puţin probabil să se întâmple? E un lucru care greu îl poţi spune în câteva secunde, să îl înţeleagă toţi cu adevărat.

    De ce să-ţi pierzi speranţa atunci când tu ştii cu adevărat că acel lucru merită să crezi în el? De ce să dai cu piciorul la tot, atunci când mai există o scânteie care poate aprinde focul? Desigur, trebuie să fii ancorat în realitate atunci cânte te angajezi a spera într-un lucru. Dacă nu poate fi realizat, e bine să te laşi de la început, pentru că atunci când trebuie să renunţi la speranţă, e dureros, oricare ar fi motivul şi scopul ei. O spun din proprie experienţă.

    Degeaba sper eu că peste câteva luni, nu ştiu ce se va întâmpla, pentru că acest lucru nu este posibil. Trebuie să fii realist atunci când speri în ceva. Defapt, eu însumi, numai ştiu când trebuie să judec cu capul şi când trebuie să judec cu inima.”

    RăspundețiȘtergere
  10. app de "speranta moare ultima" e o vb mai buna pe care eu o spun at cand ma gandesc la speranta ..zice cam asa.. "speranta moare ultima si noi odata cu ea" :D deci...speram ca altceva nu avem de facut..

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. nu ai pt ce, imi pare rau ca ai pierdut-o :( dar niciodata nu e tarziu sa repari lucrurile

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...